Yaşam Veteriner Kliniği

Rottweiler

Rottweiler Cinsi Köpek

KÖPEĞİN TUVALET EĞİTİMİ VE EV  İÇİ SORUNLARI

Rottweiler köpeği benim vazgeçilmezlerim arasında aşık olduğum bir köpektir anlatacaklarım  bu köpek ırkının % 70 için  geçerlidir Rottweiller köpeğinin hayat hikayesi karekterik özelliğidir. evde bakacaksanız köpek eve geldiği gün tuvalet eğitimi başlar tuvalet eğitimi köpeğin kendi yaşadığı evde verilir ise başarılı olursunuz tuvalet eğitimi başka bir evde yada köpek çiftliğinde verilmez verilsede tuvalet eğitimi verildiği ortamda kalır köpek kendi evine geldiğinde hiç eğitilmemiş gibidir bu eğitim tüm köpekler için geçerlidir. profosyonel yardım almadan yapmaya çalışacagınız eğitimler köpek üzerinde telavisi mümkün olmayan davranış bozukluklarına neden olacaktır  en basitinden yanlış vereceğiniz tuvalet eğitimi köpeğinize tuvaletini yiyerek yok etmeyi ögretecektir. tuvalet eğitiminde aç bırakma yada cezalandırma sistemi uygulanmaz  örneğin köpeğiniz yanlış yere tuvaletini yaptı diye ensesinden tutup kakasına burnunu sokarsanız hayır neden buraya yaptın gibi bagırsanız  köpeğinize şu yanlış mesajı verirsiniz  ben senin tuvaletini görmek istemiyorum  bu tamamen yanlış bir mesajdır  bu mesaj karşısında köpeğiniz sizden dayak yememek için kakasını sizden gizli yapacak ve  yiyerek kakasını yok edecektir   bu yanlışların önüne geçmek için profosyonel yardım almanız gerekecektir.köpek eğitmenini evinize davet edersiniz  köpek eğitmeni evinize geleceği gün köpeğinize yemek vermeyin köpek eğitmeni  köpeğinize önce yemek eğitimi verir yemek eğitiminde köpeğiniz hayır ve bekle komutlarını ögrenir  bu komutlar köpeğinizin yapacagı tün yanlışların önüne gececektir.  tuvalet eğitimi ile birlikte  köpeğiniz ısırma huyundan vaz geçer. koltuk ve  yataklara çıkmaz mutfak kısmına geçmez  eşyaları kemirme huyundan vaz geçer kapı ziline koşup havlamaz  gelen misafirlerin üzerine atlamaz evde yalnız kalabilir yalnız kaldığında gürültü yapmaz. sahipleri yemek yerken sahiplerini rahatsız etmez tek komutta kendi yerine yatagına gider bekler kimseyi rahatsız etmez  bu anlattıklarım  2 saatte bitecektir.  ve bu komutların tuvalet eğitimi ile yüzde yüz baglantısı vardır. köpek eğitmeni ayrıca tuvalet eğitimi sırasında size ögreteceği bazı hareketleri ev ödevi olarak verir ve özellikle yemek saatlerinde köpek sahibi günde bir saat  kendilerine verilen eğitimi tekrar eder 10 günün sonunda köpek sizin  istediğiniz yere tuvalete gidecektir. bu on gün içinde eğitmen belli gün aralıklarla evinizi kontrol amaçlı ziyarete gelir yanlış giden bir şeyler varmı diye bakar.

Rottweiller Köpeğin Karekteri

Rottweiller ırkı sekiz aylık oldugunda karekteri oturmaya başlar yemegini kıskanır  sahibini benimser hatta sahabine aşık bir köpek ırkıdır. sahibine aşık olur  Rottweiller aşırı heycanlı heycanını yenemeyen bir köpektir çok sevimli oyuncu koşmayı  yüzmeyi seven köpek cinsidir. Rottweiller  bu köpek ırkının yanında asla başka bir köpeği sevmeyin sahibini kıskanır sevgisini paylaşmak istemez  onun yanında başka bir köpeği  severseniz   siz uzaklaştıgınızda o köpeği yok etmek öldürmek ortadan kaldırmak isteyecektir  Rottweiller cinsi köpeği asla çocuklarla yalnız bırakmayın  kendi aralarında oynayan çocuklara heycanlanıp saldıra bilir hatta oyun bile oynasa çok sert oyun oynadığı için çocuklara zarar verebilir   evde yaşadığı alanda çocuk var ise köpeğin yemek tasında yemek bırakmayın yemegini kıskanıp  çocuklara saldırabilir dengesiz bir karekterdir. Rottweiller cinsi köpeğe bakacak kişi Rottweiller cinsi köpekten daha baskın karekterli olmalıdır. yoksa sözünü komutlarını dinletemez. Rottweiller cinsi köpekten asla sürü köpeği olmaz koyun  yada diger hayvanları korumaz saldırır  ancak sahibini ve  bahçesini korur  bire bir mükemmel kişi koruma eğitimi alır tasmalı tasmasız eğitim için köpeğin altı aydan daha büyük olmaması gerekir ne kadar erken eğitime başlanırsa o kadar az kaza yaşarsınız. tasmalı ve tasmasız eğitim 2 aydan önce bitmez iki aydan önce biten eğitimler yetersiz kalır   köpeğinizi köpek çiftliğinde eğitirseniz tüm eğitimler köpek çiftliğinde kalır  eğitim verecek kişi sokak ortamında ve ev ortamında eğitim vermelidir sokak ortamında eğitim alan köpekler ne zaman sokak ortamına çıksa eğitim sahasına girmiş gibi olur ve tüm komutlara yaşadığı sürece uyum sağlar. tasmalı ve tasmasız eğitimlerde hayatınızı kolaylaştıracak tüm eğitimler vardır Rottweiller cinsi köpeğin koruma eğitimi köpek bir yaşına geldiğinde başlar. yabancılara karşı soguk ve saldırgan köpeklerdir bahçe tabelanıza dikkat köpek var  yazısı yerine dikkat Rottweiller vardır yazsanız daha dogru olur.köpeğinizi mümkün olduğunca başka köpeklerle  bir araya getirip sosyalleştrin aksi halde serbest bıraktıgınızda diger köpeklere saldıracaktır   bisiklet süren koşan çocukları kovalar ve ciddi anlamda zarar verebilir  mümkün oldugunca tasmasız dolaştırmayın.

Rottweiller cinsi köpek ırkları narkotik köpeği silah arama köpeği bomba arama köpeği olarakta mükemmel görev yaparlar.

ROTWEİLLER CİNSİ KÖPEĞİN ÇİFTLEŞME DÖNEMİ  Köpeğiniz dişi ise altı aylık iken ilk  kanaması olacaktır bu kanama çiftleşme dönemine girdiği anlamına gelir  kanamadan 10 gün sonra köpeğiniz çiftleşir ise köpeğiniz hamile kalır  hamilelik dönemi 62 gündür  rotweiller köpeği genelde   5 ile 8 yavru yapar  yavrularını üç ay emzirir  köpeğinizi mutlaka çiftleştirmeden önce tüm aşılarını yaptırın  anne ve baba köpek aşılı olursa  dogacak yavrularda aşılı olur. dogacak yavrulara 25 günlük iken  mutlaka iç parazit aşısını yaptırın 25.günü asla ihmal etmeyin aksi halde yavrular iç parazit zehirlenmesinden ölecektir  yavruları aşılattıgınız gün  anneyide mutlaka iç parazit aşısı yaptırın. iç parazit aşısnı mutlaka ilk aşıdan  bir ay sonra tekrar iç parazit aşısı yaptırın   emzirme sırasında hastalanan yavruları diger yavrulardan ayrı bakın bir birleri ile teması kesin  elinizi yıkamadan asla sağlıklı yavrulara yada anneye dokunmayın. bu şekilde sağlıklı yavrularında hastalanmasını kurtarmış olursunuz.  köpeğinizin altı aylık iken çiftleşme dönemi gelmiş olsada  dişi köpekler için en uygun çiftleşme dönemi 18 aylıktan sonraki dönemlerdir.